Jeugdfonds Sport & Cultuur

Tennis is een ontzettend leuke sport om van jongs af aan mee te beginnen!

Je leert te spelen in teamverband maar ook voor je eigen ontwikkeling is tennis een goede sport.

Je kunt namelijk naast het volgen van tennislessen ook deelnemen aan toernooien en competitie. Hierdoor maak je kennis met het element wedstrijdspanning. Je leert omgaan met de spanning wat een mooie groei voor het zelfvertrouwen kan zijn!

Tijdens de tennislessen, toernooien en competities ontstaan er nieuwe vriendschappen wat mooi en bijzonder is!

Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheden om aan tennis deel te nemen. De kosten voor de tennisles en de benodigdheden (schoenen en een tennisracket) zijn niet voor iedereen (half) jaarlijks op te brengen.

Daarom is onze tennisclub een samenwerkingsverband aangegaan met het Jeugdfonds Sport & Cultuur.

Wat houdt dit in?

Zit u krap bij kas maar vindt u het belangrijk dat uw kind meer in beweging komt en nieuwe vriendjes maakt? Of kent u iemand die financieel krap zit? Het Jeugdfonds Sport & Cultuur helpt!  Zij betalen voor kinderen en jongeren de contributie of het lesgeld en eventueel de spullen zoals schoenen en/of kleding.

Het Jeugdfonds is bedoeld voor alle kinderen in de leeftijd van 0 tot 18 jaar waarvan de ouders een laag inkomen hebben.

Geef het dus vooral door aan vrienden, familie of kennissen dat TC De Nieuwe Brug sinds kort samenwerkt met Jeugdfonds Sport & Cultuur om kinderen meer in beweging te krijgen en de kans te bieden om kennis te maken met tennis of om de sport weer op te kunnen pakken.

Om hiervoor in aanmerking te komen dien je de volgende stappen te doorlopen:

1. U heeft een intermediair nodig om een aanvraag voor uw kind bij het sportfonds in te dienen.
  2. De intermediair doet, in overleg met u, een aanvraag.
  3. U hoort binnen 3 weken of de aanvraag goedgekeurd is.
  4. Na goedkeuring kunt u uw kind aanmelden bij onze tennisclub.
  5. Het Jeugdfonds betaalt de contributie of het lesgeld direct aan de lesgever. U ontvangt zelf geen geld.

Let op: Er moet ieder jaar een nieuwe aanvraag gedaan worden!

Zo vind u uw intermediair:

Een intermediair is bijvoorbeeld de juf, meester, buurtsportcoach, vrijwilliger Leergeld, schuldhulpverlener of een medewerker van het sociaal wijkteam. Kun je geen intermediair vinden? Neem dan contact op met het Jeugdfonds bij jou in de buurt.

Zij kunnen je verder helpen:

>> Zoek een fonds bij jou in de buurt

Of kijk voor meer informatie op: https://jeugdfondssportencultuur.nl

Handig!

Neem ingevulde Ouderkaart mee naar de afspraak met de intermediair. Zo kan de aanvraag sneller gedaan worden.

>> Download de Ouderkaart